ALGEMENE VOORWAARDEN JONKERS INTERIM HR

ALGEMENE VOORWAARDEN JONKERS INTERIM HR

Artikel 1 Algemeen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en werkzaamheden tussen Jonkers Interim HR en opdrachtgevers, of hun rechtsopvolgers.
1.2 Onder opdrachtgever wordt verstaan: de natuurlijke of rechtspersoon waarmee Jonkers Interim HR t.b.v. het leveren van diensten een opdrachtovereenkomst is aangegaan of hierover in onderhandeling is.
1.3 Opdrachtgever en Jonkers Interim HR (gezamenlijk partijen) gaan uitdrukkelijk geen arbeidsovereenkomst met elkaar aan, noch een fictieve dienstbetrekking.
1.4 Op deze overeenkomst en al hetgeen daarmee verband houdt, is Nederlands recht van toepassing.
1.5 Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige bepaalde in deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Jonkers Interim HR en de opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
1.6 Wijzigingen van, en aanvullingen op, deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig voor zover deze schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen.

Artikel 2 Offertes
2.1 De geldigheidsduur van offertes is 30 dagen, tenzij op de offerte anders is vermeld.
2.2 In de offerte worden bijzonderheden opgenomen t.a.v. start en duur van de opdracht, aard van de werkzaamheden en eventuele aanvullende afspraken.
2.3 Offertes zijn gebaseerd op de informatie die door opdrachtgever is verstrekt. Opdrachtgever staat ervoor in, dat daarbij alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van de werkzaamheden is verstrekt.

Artikel 3 Uitvoering opdracht
3.1 Jonkers Interim HR heeft een inspanningsverplichting om de opdracht naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig eisen van goed vakmanschap, uit te voeren.
3.2 Opdrachtgever zorgt ervoor dat alle documenten, gegevens en informatie, die nodig zijn voor planning en uitvoering van de opdracht correct zijn en tijdig in bezit zijn van Jonkers Interim HR. Opdrachtgever zal er tevens voor zorgdragen dat betrokken partijen binnen de organisatie tijdig op de hoogte worden gesteld van de rol van Jonkers Interim HR. Jonkers Interim HR zal afstemming met deze partijen laten plaatsvinden, voor zover dit nodig is voor de uitvoering van de opdracht. Opdrachtgever geeft derden, die hij bij de uitvoering van de opdracht wenst te betrekken, geen opdracht dan in en na overleg met Jonkers Interim HR.
3.3 Indien niet aan de verplichtingen uit het vorige lid wordt voldaan, heeft Jonkers Interim HR het recht om de uitvoering van de opdracht op te schorten en eventuele daardoor ontstane kosten in rekening te brengen.
3.4 Jonkers Interim HR is bij het uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden geheel zelfstandig en verricht deze naar eigen inzicht, zonder toezicht of leiding van opdrachtgever. Opdrachtgever kan wel aanwijzingen en instructies geven omtrent het doel van de opdracht, voor zover dit niet de wijze van uitvoering van de opdracht zelf raakt.
3.5 Opdrachtgever kan geen bezwaar maken tegen het uitvoeren van (concurrerende) werkzaamheden voor andere opdrachtgevers.

Artikel 4 Nakoming en vervanging
Indien Jonkers Interim HR op enig moment voorziet dat zij de verplichtingen in verband met een geaccepteerde opdracht niet, niet tijdig of niet naar behoren kan nakomen, dan zal opdrachtgever hiervan onmiddellijk op de hoogte worden gesteld. In overleg met opdrachtgever is Jonkers Interim HR gerechtigd een geschikte vervanger in te schakelen.

Artikel 5 Vergoeding, facturering, kosten en betaling
5.1 In de offerte zullen worden opgenomen: het (uur)tarief en vergoeding voor reiskosten en/of reistijd en eventuele aanvullende bijzonderheden.
5.2 Jonkers Interim HR zal voor de uitvoering van de opdracht aan opdrachtgever een digitale, gespecificeerde factuur zenden, welke aan de wettelijke vereisten voldoet. Betaling van deze factuur dient, zonder aftrek, korting of verrekening, te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, in Nederlandse valuta op een door Jonkers Interim HR aan te wijzen bankrekening.
5.3 Bij overschrijding van de voorwaarden in lid 2 is, zonder dat ingebrekestelling nodig is, de wettelijke rente verschuldigd.  Bovendien kan Jonkers Interim HR de verdere uitvoering van de opdracht opschorten.
5.4 Bezwaren tegen de hoogte van de factuur, of reclame, schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op. Opdrachtgever dient eventuele bezwaren binnen een termijn van 14 dagen na dagtekening van de factuur kenbaar te maken.
5.5 Uitgangspunt is, dat Jonkers Interim HR bij de uitvoering van de opdracht zoveel mogelijk gebruik maakt van eigen hulpmiddelen. Ingeval hulpmiddelen van opdrachtgever noodzakelijk zijn bij de uitvoering van de opdracht zijn de kosten daarvan voor rekening van opdrachtgever (zoals een eigen werkruimte met internetaansluiting).
5.6 Indien t.b.v. de uitvoering van de opdracht door Jonkers Interim HR extra kosten gemaakt moeten worden, zoals (niet limitatief) inhuur van derden, kosten voor mailings of onderzoeken, drukwerk, literatuur, etc, dan zullen deze kosten voorafgaand met opdrachtgever worden overlegd en slechts na diens toestemming worden gemaakt. Deze kosten zullen door Jonkers Interim HR afzonderlijk worden doorbelast aan opdrachtgever.

Artikel 6 Tussentijdse wijziging van de opdracht
6.1 Indien tijdens de uitvoering van een opdracht, waarin sprake is van een kostenraming vooraf, mocht blijken dat door factoren die buiten verantwoordelijkheid liggen van Jonkers Interim HR, de kostenraming met meer dan 15% zal worden overschreden, dan zal opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte worden gesteld en zullen partijen in overleg treden om tot een eventuele herziening van de kostenraming en/of van de omvang van de opdracht te komen.
6.2 Opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed, indien partijen tussentijds de overeenkomen aanpak, werkwijze of omvang wijzigen. Indien dit het overeengekomen honorarium of de kostenvergoeding beïnvloedt, zal Jonkers Interim HR dit de opdrachtgever zo spoedig mogelijk melden en zullen partijen afspraken maken over een eventuele bijstelling van honorarium of vergoeding. Indien een wijziging leidt tot meerwerk, zal dit als een aanvullende opdracht aan de opdrachtgever worden bevestigd.

Artikel 7 Einde opdracht
7.1 In geval een der partijen de overeenkomst wenst te beëindigen voor het verstrijken van de overeengekomen duur van de werkzaamheden, dan is dit slechts mogelijk door middel van een schriftelijke opzegging gericht aan de wederpartij, met  inachtneming van een opzegtermijn van een kalendermaand. Een en ander behoudens ontbinding op grond van de reguliere wettelijke ontbindingsgronden zoals in geval van toerekenbare tekortkoming aan de zijde van de wederpartij. 
7.2 Opdrachtgever houdt een betalingsverplichting voor de nog te maken kosten en uit te voeren werkzaamheden die in de opzegtermijn uit het vorige lid vallen.
7.3 In geval een der partijen in staat van faillissement raakt, surseance van betaling aanvraagt of de bedrijfsvoering staakt, heeft de wederpartij recht de opdracht zonder de opzegtermijn te beëindigen.
7.4 Indien een der partijen wordt getroffen door een situatie van overmacht zal zij daarvan zo spoedig mogelijk mededeling doen aan de andere partij. Partijen zullen in overleg tot een redelijke oplossing trachten te komen, met inachtneming van het bepaalde in dit artikel.

Artikel 8 Belastingen
8.1 Partijen maken gebruik van de door de Belastingdienst op 01-06-2021 onder nummer 90821.25537.1.0 opgestelde modelovereenkomst. De in die overeenkomst gemarkeerde bepalingen zijn in de te hanteren overeenkomst van opdracht ongewijzigd overgenomen. Voor zover in de overeenkomst van opdracht aanpassingen hebben plaatsgevonden, zijn partijen van mening dat deze aanpassingen geen afbreuk doen aan de in de model- of voorbeeldovereenkomst gemarkeerde bepalingen.

Artikel 9 Incassokosten en aansprakelijkheid
9.1 Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten verband houdende met de inning van enige vordering op opdrachtgever, komen ten laste van opdrachtgever. Indien opdrachtgever een rechtspersoon is, of een natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt aanspraak gemaakt op buitengerechtelijke incassokosten van ten minste 15% van de verschuldigde hoofdsom.
9.2 In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn de opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het bedrag van de declaratie, ongeacht de wijze van tenaamstelling van de factuur.

Artikel 10 Intellectuele eigendom
Modellen, technieken, hulpmiddelen, voorbeeldformulieren, instrumenten, waaronder ook software, die zijn gebruikt voor de uitvoering van de opdracht, zijn en blijven eigendom van Jonkers Interim HR. Opdrachtgever heeft het recht de stukken te vermenigvuldigen voor gebruik in de eigen organisatie, voor zover passend binnen het doel van de opdracht. Opdrachtgever zal, zonder instemming van Jonkers Interim HR, aan derden geen mededelingen doen over bovengenoemde zaken en deze nimmer aan derden ter beschikking stellen.

Artikel 11 Geheimhouding en privacy
11.1 Jonkers Interim HR zal gedurende de looptijd van de opdracht en ook na afloop daarvan strikte geheimhouding jegens derden betrachten omtrent alle gegevens waarvan zij heeft kennisgenomen in het kader van de uitvoering van de opdracht en waarvan zij het vertrouwelijke karakter kent of behoort te kennen.
11.2 Ter uitvoering van de verplichtingen uit de AVG geldt het Privacy Statement zoals opgenomen op de website van Jonkers Interim HR als hier ingevoegd. 

Artikel 12 Aansprakelijkheid, vrijwaring, schade
12.1 Indien Jonkers Interim HR aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in dit artikel is geregeld.
12.2 Indien een der partijen toerekenbaar tekort schiet in de nakoming van een of meer van haar verplichtingen, zal de andere partij haar deugdelijk en zo gedetailleerd mogelijk schriftelijk in gebreke stellen waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor herstel van de tekortkoming.
12.3 Indien opdrachtgever aantoont dat hij schade heeft geleden door handelen of nalaten van Jonkers Interim HR, dat bij zorgvuldig en deskundig handelen zou zijn vermeden, is Jonkers Interim HR slechts voor de schade aansprakelijkheid tot maximaal de voor de betreffende aanspraak van toepassing zijnde limieten onder de door Jonkers Interim HR afgesloten bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering, althans van dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft én tot maximaal het honorariumgedeelte wat door Jonkers Interim HR in rekening is gebracht bij opdrachtgever. Daarbij is in afwijking van hetgeen hierboven is bepaald, bij een opdracht met een langere looptijd dan 12 weken, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste 12 weken verschuldigde honorariumgedeelte.
12.4 Jonkers Interim HR heeft te allen tijde het recht om de door opdrachtgever te lijden of geleden schade voor zover mogelijk te voorkomen of te verminderen.
12.5 Onder schade wordt uitsluitend verstaan schade aan personen, schade aan zaken en directe vermogensschade. Jonkers Interim HR is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
12.6 Indien opdrachtgever informatiedragers, elektronische bestanden of software etc. verstrekt, is opdrachtgever aansprakelijk voor schade veroorzaakt door virussen en defecten.
12.7 Opdrachtgever vrijwaart Jonkers Interim HR voor alle aanspraken van derden, die voortvloeien uit of verband houden met de werkzaamheden onder deze overeenkomst ten behoeve van opdrachtgever. Daaronder (niet uitputtend) begrepen: aanspraken met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, aanspraken waarbij Jonkers Interim HR als medepleger van opdrachtgever wordt aangemerkt en aanspraken die veroorzaakt zijn doordat opdrachtgever onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt.
12.8 De in dit artikel neergelegde aansprakelijkheidsbeperkingen worden mede bedongen ten behoeve van door Jonkers Interim HR ingeschakelde natuurlijke en rechtspersonen, die derhalve hierdoor een rechtstreeks beroep op deze aansprakelijkheidsbeperkingen hebben.

Deze Algemene Voorwaarden zijn voor het laatst aangepast op 16 januari 2024.

Jonkers Interim HR | Rijnauwen 24 | 4208 BT | Gorinchem
T +31 (0)6 1135 1817 |
E info@jonkersinterimhr.nl
I www.jonkersinterimhr.nl
NL88RABO0379677326 | KvK 92585531 | BTW nr NL004963658B16